OLASZORSZÁG - KUBISCH DÁNIEL

’Csatlakozz egy biztonságos internethez’. Ez a project jelmondata, a feladatunkat ez alapján nem nehéz kitalálni.

Miután kiválasztottak négyünket, megkaptuk a feladatunkat, hogy csináljunk előadást az internetbiztonságról, ehhez linkeket is kaptunk ezzel foglalkozó angol nyelvű weblapokhoz, itt elsajátítottuk az ebbe a témakörbe tartozó angol szókincset és megismerkedtünk a különböző kifejezésekkel is. Többszöri egyeztetés után a tanárokkal, elkészült a bemutató végleges változata, már csak az előadás volt hátra melyhez Olaszország északi felében található Cles-be utaztunk.

Bár nem az első repülőutam volt, ugyanúgy élveztem. Az Alpok havas hegycsúcsai felett a kilátás egyszerűen lélegzetelállító volt. A leszállást követően busszal mentünk Cles-be. A fogadó családok az iskola előtt vártak ránk majd hazavittek minket, ahol már várt ránk a vacsora.

Másnap a feladatunkat elkezdtük, előadások sora következett, majd pihenésképpen elmentünk sétálni a városba. Miután visszaértünk az iskolába megebédeltünk, az összes nemzet, aki a project keretében Olaszországba érkezett összegyűlt és létrehozták a csoportokat; mindegyikben egy-egy diák a különböző országokból, a közös nyelv pedig az angol volt.

A következő napokban észak Olaszországban kirándultunk, a modern MUSE múzeumot, Veronát, azon belül Júlia házát és az amfiteátrumot, valamit Ötzi múzeumát látogattuk meg.

A project nem csak az internet veszélyeivel ismertetett meg minket, hanem az Alpok szépségével és az észak olasz kultúrával is.