LENGYELORSZÁG - BOTH PÉTER

Lengyelországi beszámoló Both Péter tanár úrtól
2015. november 16-án a lengyel partnerintézmény koordinátora és az iskolaigazgató beszéde után az Oktatásügyi Minisztérium képviselője nyitotta meg az Erasmus+ gliwicei találkozóját. Az első esemény az ismerkedés volt, majd az iskolák bemutatkozó kisfilmjeit illetve az eddigi tevékenységekről készült PPT-s beszámolókat láthattuk.


A délutáni workshopokon a kvíz elkészítéséhez szükséges applikációkkal (Web2 , Hot Potatoes, Kubbu) ismerkedtek meg a diákok és tanárok.

A diákokat 6 fős csoportokba osztották be, minden csoportban három nemzet képviselte magát 2 fővel. A feladat az volt, hogy az applikációk segítségével egy előre letesztelt feladatsort csináljanak végig. Ebben szerepelt egy mobiltelefonra készült applikáció „vírus” néven, illetve egy minta kérdőív illetve szótár készítése az internetes zaklatás témakörben.
Az esti összefoglaló plénum alkalmával a diákok és tanáraik közösen nézték meg az aznap készült munkákat.

Másnap délelőtt a szállodában kerekasztal beszélgetést tartottunk a témakörben. Szó esett a zaklatásról általában és az internetes zaklatásról. A bizalomtesztelő feladatok után (pl. bekötött szemű emberek vezetése) vitaindítónak egy TED kisfilmet néztünk meg. A beszélgetést lengyel nyelven koordinálták angol fordítással. Sajnos a diákok többsége a nyelvi korlátok miatt nem vett részt aktívan a beszélgetésben.

Többnyire az igen aktív görög és lengyel diákok vívtak szócsatát.

Délután a megismert applikációk segítségével folytatódtak az internetes szótár, a különböző típusú kérdőívek illetve játékos feladatok fejlesztései. A csoportok összetétele végig változatlan maradt.
A tanárok eközben a spanyolországi találkozóra készültek: tisztáztuk a feladatokat, valamint a korábbi elképzeléseket, ötleteket gondoltuk tovább. A legfontosabb feladat a következő találkozó ’dráma’ workshopjának előkészítése volt, melynek során megállapodtunk, hogy melyik ország milyen megközelítésben fog rövid jelenetet írni. A zrínyisek a spanyolokkal közösen az internet kreatív használatát kapták témának. A megvalósítandó feladatok között szerepel majd a két applikációval készült termék bemutatása, valamint az internetes zaklatásról kitöltött kérdőív kiértékelése és bemutatása is Calatayudban.
A diákok november 19-én a rájuk bízott feladatokat befejezték, majd be is mutatták. Ebben nagy segítségükre voltak a helyi lengyel iskola informatika szakos diákjai.
Véleményem szerint a találkozó eredményes volt, nem csupán informatikai szempontból, (hiszen sok diák csak itt találkozott életében először bizonyos programokkal és applikációkkal), de szociális-társas készségeik is fejlődtek és a nyelvhasználatuk is biztosabb lett ez alatt a pár nap alatt.

Both Péter