A TANULÓK FIZIKAI ÁLLAPOTÁNAK FELMÉRÉSE

A sport nemcsak testnevelÉs, hanem a lÉleknek is az egyik legerŐteljesebb nevelŐeszkÖze. (Szent-GyÖrgyi Albert)

A tanulók fizikai állapotának mérését a testnevelés szakos pedagógusok végzik az iskola összes osztályában minden tanévben a tavaszi időszakban. Iskolánkban az Oktatási Minisztérium javaslata alapján kidolgozott egységes országos mérések közül a mini Hungarofit tesztet alkalmazzuk, az értékelést is eszerint végezzük (Dr. Fehér Györgyné dr. Mérey Ildikó mérési módszerek, értékelések). A tanulók teljesítményének mérése fontos feladat, cél a fizikai teherbíró képesség növelése az évek folyamán.

El kívánjuk érni, hogy a tanulók saját egészségük megőrzésének érdekében maguk is érdekeltek legyenek ennek fejlesztésében. Kialakuljon bennük az igény a sportolásra, testmozgásra és az egészséges életmód megtartására. A mérés megkezdése előtt a testnevelők tájékoztatják a tanulókat a mérés szükségességéről. A mérést bemelegítés előzi meg. Az általános testi erő, erő-állóképesség mérésére alkalmazott próba elvégzésekor három kísérleti lehetőség megadása mellett a legjobb eredmény kerül feljegyzésre. A próba előtt, és annak végeztével a tanulók megmérik a pulzusszámukat.

A mérés részei:

­ Az aerob állóképesség mérése:

  • futás (2000 m)

Az erő, erő-állóképességének mérése:

  • Helyből távolugrás: az alsó végtag dinamikus erejének méréseére
  • Hasonfekvésből törzsemelés: a hátizom erő-állóképességének mérésére
  • Fekvőtámaszban karhajlítás- nyújtás: a vállöv- és a kar erejének, erő-állóképességének mérésére
  • Hanyattfekvésből felülés (térdérintéssel): a csípőhajlító és a hasizmok erő-állóképességének mérésére

 

A mérés befejezése után a testnevelő tanár és a tanulók közösen megbeszélik, illetve kiértékelik az eredményeket. Az eredményekről a szülő is tájékozódhat.

Azon tanulóknak, akik nem érik el legalább a közepes értéket, mely elérése azt jelzi, hogy az egészség szempontjából leglényegesebb kondicionális képességek területén elérte azt a szintet, amely (az eddigi tapasztalataink szerint) a legtöbb foglakozási ágban már elegendő ahhoz, hogy mindennapi tevékenységét, esetenként az időszakos túlmunkát maradéktalanul elvégezhesse, a következő mérésig délutáni fejlesztő foglalkozáson kell részt venniük.

Az évente ismétlődő mérések alkalmával a tanulók folyamatosan nyomon követhetik fejlődésüket, így felnőtté válásukig megismerik fizikai teljesítőképességük állapotát és annak javításának lehetőségeit.

Az értékelő táblázat megtekinthető itt. >>

 

A letöltéshez klikk ide!!!

Az oldalon található főbb dokumentumok PDF formátumban találhatóak meg, melyhez Adobe Reader szükséges.